De advertentieafdeling van Media Groep Limburg, onderdeel van Concentra Media Nederland, heeft zich als doel gesteld om de producten uit haar portfolio via ‘one door shopping’ te vermarkten. De ambitie is om de nummer 1 positie in Limburg verder te verstevigen. Het portfolio bestaat uit zowel printmedia, met o.a. dagblad De Limburger en de VIA weekbladen, als digitale media met o.a DeLimburger.nl en de nieuws-app van De Limburger. De advertentieafdeling bestaat uit 34 (key)accountmanagers die een eigen omzetverantwoordelijkheid hebben op basis van geografische- of segment/branchesegmentatie. Daarmee is Concentra Media Nederland het bedrijf met het grootste aantal (key)accountmanagers in Limburg.
Om de nummer 1 positie in het Limburgse medialandschap verder te versterken en de doelstelling van portfolio verkoop te realiseren, is ingezet op het optimaliseren van de verkoopgesprekstechniek van (key)accountmanagement.
Verbetertraject
Key Improvement is gevraagd het verbetertraject ‘van a tot z’ te begeleiden;
- Advies over de optimale verkoopgespreksstructuur op basis van ‘customer intimacy’;
- Trainingsprogramma in de vorm van op de praktijk afgestemde, interactieve workshops, gericht op het ontwikkelen van verkoopvaardigheden;
- Coachingsprogramma in de vorm van ‘coaching on the job’, gericht op blijvende verbetering in de eigen praktijk
Resultaten
Het verbetertraject heeft gezorgd dat de verkopers binnen de organisatie op een significant effectievere wijze het verkoopgesprek voeren. Een verkoopgesprek dat vraaggestuurd is, een professionelere structuur heeft en waarbij de klantwens centraal staat. Het resultaat hiervan is een grotere klanttevredenheid en een aanmerkelijk bredere afname van het portfolio door bestaande en nieuwe adverteerders.
Highlights
Partner: Concentra Media Nederland
Industrie: Media & Advertising
Diensten: Advies, Training & Coaching
Score evaluatie: De deelnemers hebben het verbetertraject met een 9.1 beoordeeld