SALES IMPACT PROGRAMMA 

MASTER IN SALES IN 6 WEKEN 

“een must voor elke ambitieuze accountmanager, ondernemer, verkoper, adviseur en verkoopmanager” 

Met het Sales Impact Programma ontdekt u de beste verkoper in uzelf en ontwikkelt u zich tot master in sales. U leert uzelf nog beter kennen, ontdekt wat uw brandstof is als verkoper, verkoopmanager of verkopende ondernemer en hoe u zichzelf zowel mentaal als fysiek in optimale conditie brengt om te presteren. U ontwikkelt ook de essentiële hard- en soft skills, waarmee u transformeert naar de absolute top in sales.

IMPACT EN DIRECT RESULTAAT
Gedurende 6 weken benut u maximaal uw ontwikkelpotentieel in verkoop. Het Sales Impact Programma is praktijkgericht; dat wat u leert en ontwikkelt is direct toepasbaar in uw eigen praktijk. Of u nu ondernemer, verkoper of verkoopmanager bent, u zult met het direct toepassen van de essentiële verkoopskills, met de juiste mindset en vitalere fysiek direct explosief betere verkoopresultaten boeken!

U kiest voor het Sales Impact Programma, omdat u:
  • De ambitie heeft om expert te zijn in verkoop
  • Méér klanten, méér omzet, méér groei wenst
  • Meer zelfvertrouwen, energie en doorzettingsvermogen wilt
  • De weg naar succes wilt bewandelen
  • In geen enkele gesprekssituatie meer met de mond vol tanden wilt staan
  • U een constante stroom van nieuwe klanten wenst
  • Standvastig wilt onderhandelen, zonder onnodig marge weg te geven

Programma

1

Purpose in verkoop

Wat is uw brandstof om elke dag weer met veel energie en plezier te verkopen? Als u passie heeft voor uw vak – en dat heeft u als u dit leest -, dan kosten inspanningen geen energie maar leveren ze energie op.  Waar komt deze passie vandaan en hoe zet u uw passie in? Uw unieke kwaliteit en de manier waarop u deze inzet om een bijzondere bijdrage te leveren aan uw klanten, is uw purpose als verkoper of verkopende ondernemer. Met het ontdekken en helder vertalen van uw purpose, levert elke verkoop u naast meer omzet en meer groei ook meer energie op. De module rond u af met het opstellen van een persoonlijk Purpose Statement.

2

Fysieke vitaliteit

Verkopen is topsport! Herkent u zich hierin? Kenmerkend voor topsporters is dat ze vitaal en fit zijn. Ze zijn in staat prestaties te leveren, omdat ze de juiste voeding nuttigen en hun lijf conditioneel in vorm is. Bij dit onderdeel leert u de elementaire aspecten op het gebied van gezonde voeding en bewegen, waarmee u uw fysiek in een goede conditie brengt. Uw zelfvertrouwen, weerbaarheid, energieniveau en doorzettingsvermogen nemen toe, zodat u in staat bent bijzondere prestaties te leveren.

Deelnemers aan het Sales Impact Programma profiteren van de mogelijkheid van een unieke Vitaliteitsupgrade. Een persoonlijk vitaliteitsplan ondersteund met individuele coaching. Het persoonlijk vitaliteitsplan is inclusief een op maat voedings- en beweegadvies, gebaseerd op bewezen succesvolle vitaliteitsprincipes.

3

Mental power – ‘The inner game’

Als verkoper heeft u te maken met diverse vormen van druk. Het is een mentaal proces dat zich tussen uw oren afspeelt en wat succes in de weg kan staan. Het omgaan en beheersen van deze druk noemen we “the inner game”. In deze module staan we stil bij dit fenomeen en gaan we dieper in op de werking van het brein en de psyche en op welke manieren u het beste met druk kunt omgaan. Maar ook hoe u negatieve gedachten en emoties kunt overwinnen en hoe u uw zelfvertrouwen kunt versterken. Daarnaast krijg u inzicht in uw eigen onbewuste denkvoorkeuren, waarden en overtuigingen en leert u om saboterende overtuigingen te transformeren naar positieve en stimulerende overtuigingen.

4

Persoonlijke verkoopstijl

Zelfinzicht is de basis voor elke ontwikkeling. Wat zijn uw talenten en valkuilen en waar ligt uw kracht of zwakte? En hoe vertaalt u dit naar uw persoonlijke verkoopstijl? Tijdens dit onderdeel transformeert u uw talenten en bijzondere kracht naar een unieke, persoonlijke verkoopstijl, die bij u past en waarmee u krachtiger bent in verkoop dan u ooit bent geweest. Ook ontwikkelt u mentale weerbaarheid, waardoor u vanaf nu, reeds op voorhand, energie krijgt van uw grootste uitdagingen in verkoop.

5

Vertrouwen en Gunning 

Het huidige economische tijdperk van snelle verandering, disruptie, innovatie, digitale transformatie en hyperconcurrentie, heeft het landschap waarin u actief bent totaal veranderd. Klanten zijn beter getraind in hun vak en hebben sneller toegang tot de meest relevante informatie die nodig is om snel tot besluitvorming te komen. U heeft als verkoper of verkopende ondernemer slechts kort te tijd om het vertrouwen te winnen en gunning te realiseren. In deze module leert u hoe u snel en effectief de ‘klik’ kunt maken, zodat elke order u letterlijk gegund wordt.

6

Prospectie

Uw verkoopfunnel optimaal inrichten begint met prospectie. Bent u in staat om steeds weer nieuwe kopers te vinden, die in potentie geïnteresseerd zijn in uw product(en) of dienst(en)? Dan legt u een stevig fundament onder meer afspraken, meer klanten, meer omzet en meer groei! Als u er niet in slaagt uw verkoopfunnel te vullen met kwalitatieve leads, dan krijgt u te maken met dips in verkoop. Wat weer leidt tot stress, met vaak als gevolg ad-hoc acties. In deze module leert u hoe u met marketing en acquisitie zorgt voor een gevulde verkoopfunnel. U creëert hiermee rust in de organisatie, een prettige werksfeer en constante, gestage omzetgroei.

7

Verkoopgesprek

Wat zijn de pijlers en vaardigheden van een professioneel verkoopgesprek, waarmee u in elke situatie en bij elke toekomstige klant erin slaagt om van geïnteresseerde potentiële kopers ambassadeurs van uw bedrijf te maken? Kopers die niet één keer kopen, maar vaker en steeds meer en hun tevredenheid delen met hun relaties. De pijlers en aangeleerde vaardigheden zorgen voor de juiste structuur en aanpak van het verkoopgesprek. De wijze waarop u het verkoopgesprek voert stemt u af op uw klant én u past uw eigen verkoopstijl toe, waarmee u het krachtigst bent.

Voorbereiding op het verkoopgesprek
Welke informatie is zinvol om vooraf in kaart te hebben? U leert om met een gedegen voorbereiding -zonder al te veel tijdsinspanning – de meest essentiële informatie te achterhalen, waardoor u in het verkoopgesprek snel en effectief tot de kern kunt komen.

De ‘klik’ maken
U heeft eerder in het programma geleerd hoe u de klik maakt met verschillende gesprekspartners. Bij dit onderdeel ervaart u hoe u de ‘klik’ maken (‘rapport’) toepast tijdens de verschillende fasen van uw verkoopgesprek. Ook leert u non-verbale en verbalen communicatie juist te interpreteren. De basis voor het gunnen van uw verkoop legt u hier.

Opening van het verkoopgesprek
U krijgt maar één keer de kans om een goede indruk te maken. U leert hoe u altijd een formidabele indruk maakt door direct een ‘klik’ te maken. Veel verkopers vinden de overgang van het ‘informele’ gedeelte naar de ‘formele’ opening van het gesprek lastig. U leert hoe u soepel en zonder uit ‘rapport’ te raken het bruggetje maakt naar het formele gespreksdeel, inclusief afstemming agenda, gespreksdoelstellingen en check beslissingsbevoegdheid.

Behoeften inventariseren én creëren
Vragen stellen, luisteren, doorvragen, tot de kern komen. Zo scherp doorvragen dat u behoeften blootlegt, waarvan uw potentiële klant nog niet wist dat hij deze heeft. En dan nog de 20/80 regel, waarbij u slechts 20% aan het woord bent en uw klant 80%. Hoe u dat doet? Na dit onderdeel weet u dit én past u het perfect toe.

Offerte opstellen & effectief opvolgen
Bestaat uw offerte nog steeds (voornamelijk) uit ‘technisch informatie’? Dat is niet meer van deze tijd. U leert hoe u een offerte opstelt, die overtuigd en het verkoopgesprek voor u doet. U bent in staat om de offerte qua inhoud en vormgeving dusdanig af te stemmen op uw klant, zodat de boodschap hem meteen raakt. Voor de klant is uw offerte vaak de opmaat om te gaan vergelijken met andere alternatieve. Hoe voorkomt u dat uw offerte gebruikt wordt als vergelijkmateriaal en hoe volgt u uw offerte op, zodat deze het sluitstuk vormt van uw verkoopgesprek met als uitkomst een beklonken deal?

Presenteren van de oplossing, product of dienst
De oplossing op een manier presenteren, zodat de klant direct de voordelen herkent én erkent en zich gewaardeerd voelt in haar koopmotief. Presenteren in een vorm, die afgestemd is op de voorkeuren van de klant, zodat het zorgvuldig opgebouwde ‘rapport’ overeind blijft en gunning op de order verder vergroot wordt.

Bezwaren ombuigen
Bezwaren wilt u natuurlijk voorkomen. Maar mochten ze geuit worden, dan bent u in staat om ze om te buigen naar een nog sterkere overtuiging dat de door u geboden oplossing de juiste is.

Afsluiten
Direct verkopen, dat is wat u wilt. Uitstellen van de koop, leidt vaak tot afstel. Veel tijd en moeite zijn dan nutteloos geïnvesteerd. Hoe zet u de juiste stappen tot directe koop, of minimaal een akkoord op de voorgestelde oplossing? Dat leert u bij dit onderdeel.

Aftersales
Hoe onderhoud u langdurige relaties en hoe maakt u van klanten ambassadeurs, die u helpen met het vullen van uw verkoopfunnel? Op deze vragen krijgt u een antwoord tijdens de module aftersales.

8

Onderhandelen

Onderhandeld u voornamelijk over de prijs? Dan geeft u bij het sluiten van de order vaak onnodig marge weg. Veelal veroorzaakt u zelf dat de klant onderhandeld over de prijs. Meer marge maakt een grotere groei van uw bedrijf mogelijk.  Prijsbezwaren zijn vaak oneigenlijke bezwaren. U leert echte bezwaren te onderscheiden van oneigenlijke bezwaren en hoe u op beide typen bezwaren kunt reageren, zodat u toch de order kunt sluiten. Om dit te realiseren, maakt u zich onderhandelingsstrategieën en -technieken eigen, waarmee u in elke onderhandelingspositie  maximale marge/omzet realiseert. Hoe beslissingen worden genomen door inkopende partijen en welke ‘dirty trics’ u zoals kunt tegenkomen en hoe u deze kunt pareren, komt tevens rijkelijk aan bod tijdens dit trainingsonderdeel.

9

Verkoopritme

Hoe richt u uw werkzaamheden zo in dat uw verkoopactiviteiten de juiste aandacht krijgen en u op het juiste moment de juiste verkoopinspanningen levert. Efficiëntie en effectiviteit zijn belangrijke pijlers onder uw verkoopresultaat. Plannen en organisatie zijn vereist om tot de best mogelijke verkoopresultaten te komen. Tijdens dit onderdeel maakt u een persoonlijke planning van de activiteiten die het totale pallet binnen verkoop bestrijken. Een concreet actieplan met wanneer u wat doet met de juiste prioriteiten als resultaat.

TRAINERS

YVO KEIJERS

Zijn ambitie
Verkopen is topsport! Een veel gehoorde kreet, is het niet? Maar wat houdt het in? Yvo weet als voormalig topsporter als geen ander wat het waarmaken van ambities betekent en wat hiervoor nodig is. Van u als ondernemer, verkoper of verkoopmanager, wordt niet anders verwacht dan dat u de verkoopambities van uw organisatie waarmaakt. Graag staat Yvo naast u om met veel passie en inleving te helpen om uw verkoopresultaten snel en blijvend te verbeteren en uw ambities in verkoop te overtreffen.

Achtergrond
Verschillende verkoop –en verkoopmanagementfuncties heeft hij door de jaren heen vervuld. Voornamelijk in de media, één van de meest competitieve branche die er is. Het mooiste aan verkoop vind hij het op zoek gaan naar het gemeenschappelijk belang en dit vertalen naar een klinkende commerciële deal, waarbij beide partijen een absolute win-win ervaring hebben. Met Key Improvement bied Yvo oplossingen voor bedrijven om zowel verkoopresultaten van organisaties als persoonlijke verkoopresultaten voor commerciële medewerkers snel en blijvend te verbeteren.  Door zijn natuurlijke interesse in mensen en hoe ze denken en handelen, ondersteund met zijn accreditatie NLP Master-Coach, weet Yvo tijdens de training perfect de menselijke vertaling te maken naar de praktijk van de deelnemers. Trainingen en persoonlijke coachingstrajecten hebben hierdoor een zeer praktijkgericht karakter.

“Verkopen is vooral ook Samenwerken”

MARTIN MASSET

Zijn ambitie
Martin gelooft in de kracht van intentie en dat alles wat je aandacht geeft groeit. Tijdens zijn jarenlange ervaring op het gebied van verkoop en marketing heeft hij geleerd dat in commercie een aantal zaken van belang zijn om succesvol te zijn. De belangrijkste factor het beheersen van een aantal sociale en mentale vaardigheden die mensen in staat stellen een menselijke klik te maken met hun gesprekspartner(s). Of het nu gaat om het voeren van verkoopgesprekken bij klanten of om op inspirerende en effectieve wijze sturing te geven aan mensen of projecten. Vertrouwen speelt hierin een cruciale rol! Vertrouwen in jezelf alsmede vertrouwen geven en ontvangen van relaties. Daarnaast is de ervaring dat het werken volgens een verkoopstructuur en salesritme grote winst in effectiviteit en efficiëntie oplevert. De ambitie van Martin is om commercieel medewerkers en commercieel managers te helpen met hun persoonlijke groei en met het verbeteren van hun commerciële resultaten

Achtergrond
Martin bekleedde ruim 18 jaar diverse management- en directiefuncties op het gebied van marketing, sales en business development. Hij heeft ruim elf jaar voor Sara Lee / Douwe Egberts gewerkt in diverse segmenten van de “out of home” food & beverage marktet zoals medium business, large business, governance, health & care en education. De eerste vijf jaar in diverse branches zelf in de modder gestaan als verkoper en marketing operator.
Vervolgens doorgegroeid naar meer tactische en later strategische functies in sales. Gespecialiseerd in de business to business markt met Large Business en Health & Care en veel ervaring met grote tenders, Europese aanbestedingen, aansturing geven aan strategische projectteams en coaching van sales en marketing medewerk(st)ers.

Vervolgens heeft hij een aantal uitdagende projecten aangenomen zoals zijn rol als directeur van een groot internationaal congres voor tweeduizend ambitieuze ondernemende managers en later als algemeen directeur van de eerste betaald voetbal club van Nederland.

INVESTERING

De investering bedraagt  € 2390,- excl. BTW

Investering is ‘all in’
Trainingslocatie, rijkelijke lunch, lesmaterialen en een uitgebreid persoonlijk motivatie- en commerciële stijl profiel zijn inclusief.

Aanmelden met meerdere deelnemers of Maatwerk?
Vanaf 5 deelnemers is het programma ‘incompany’ verzorgen een slimme keuze. Ook als u maatwerk wenst, specifiek afgestemd op jullie ontwikkelbehoefte, is ‘incompany’ trainen een uitstekende oplossing.
Informeer naar de mogelijkheden voor ‘incompany’ trainen via het contactformulier.

PRAKTISCHE INFO

Data eerstvolgend programma
27-8, 3-9, 10-9, 17-9, 24-9, 1-10

Tijd: 
09:00u – 17:00u

Locatie
Roermond

uw resultaat

Het resultaat dat u behaald met het Sales Impact Programma:
  • Uw eigen Pupose Statement; U weet wat uw brandstof is en hoe u deze omzet in een onuitputtelijke bron van energie voor uw verkoop
  • U bent fysiek vitaal
  • U bent mentaal weerbaar, en barst van het zelfvertrouwen
  • U heeft uw persoonlijke verkoopstijl ontwikkeld, waarmee u krachtiger verkoopt dan u ooit heeft gedaan
  • U bent in staat om op elke order gunning te realiseren
  • U voert uw verkoopgesprekken op een manier zodat uw klanten alleen nog ‘ja’ kunnen zeggen op uw offerte
  • U organiseert uw verkoopactiviteiten op een dusdanige manier dat u pijlsnel en dodelijk effectief bent met elke inspanning die u doet.

En uiteraard ontvangt u het ‘Master in Sales’ certificaat van Key Improvement

EERST PROEVEN?

MET RESULTAAT

Vind u de stap naar het ‘Master in Sales’ programma te groot? Kom dan eerst proeven tijdens een van onze workshops. In één dagdeel realiseert u een persoonlijk resultaat en krijgt u een impressie van het unieke ‘Master in Sales’ programma.

Er zijn 3 mogelijkheden:

1. Workshop Prospectie
U krijgt inzicht en de tools aangereikt hoe u o.a.:

  • Uw eigen verkoopplan ontwerpt
  • Een effectieve verkoopfunnel inricht, die zorgt voor een constante stroom van nieuwe potentiële klanten
  • Met acquisitiegesprekken afspraken realiseert

2. Workshop Onderhandelen
U leert o.a.:

  • Hoe beslissingen worden genomen
  • Hoe u op ‘dirty trics’ van de inkopende partij kunt reageren
  • Welke typen inkopers er zijn en hoe hier mee om te gaan

3. Workshop Vertrouwen & Gunnig
U leert o.a.:

  • Hoe u communicatie- en interessevoorkeuren kunt herkennen
  • Hoe u met communicatie de ‘klik’ kunt maken
  • Hoe u door een vitale fysiek sneller een verbinding maakt met uw klanten